Festligheter

Igår var jag på Julgalan med jobbet. En helt perfekt kväll med det absolut bästa sällskapet! 
Showen var väldigt bra också, över förväntan!:)
En sen kväll och några glas vin så tyvärr ingen träning med den bästa gruppen idag.


För er som undrar och ens orkar bry er och tycker att det är konstigt att jag inte festar och dricker som jag gjorde förut, så är det så här det ligger till..
Jag har inte festat sedan april-maj någon gång. Först och främst för att jag inte har kunnat dricka, men sen efter allt som hänt så har jag hittat tillbaka till träningen igen, och jag älskar att träna, det har jag alltid gjort. 

Jag har valt att prioritera bort alkoholen, inte helt och hållet men nästan. Det är gott med ett glas vin/öl till maten någon gång, men mer än så känner jag inte för att dricka. 
Festar jag, dvs dricker mycket alkohol så orkar jag inte göra någonting dagen efter, ligger i soffan, kan inte träna, kan inte köra bil för att åka och göra något kul av den lediga dagen.. Jag känner inte att det är värt det, för mig. 
Det går att ha roligt på fest nykter eller med ett/två glas vin.
Det skulle bli ännu roligare för alla om folk bara kunde acceptera läget och försöka ha roligt själva istället för att lägga ner så mycket energi på att tjata om att man ska dricka.
Många tycker att det är så tråkigt om det är någon som inte dricker en flaska vin eller en massa öl på en fest.. Jag tycker inte det, jag har inte tråkigt bara för att jag inte dricker lika mycket som er andra. Ha kul bara så har jag också det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0