Dagens bilder.

Efter 13 timmars resa var jag framme i vackra Nykil igårkväll.
Det var några sega timmar, men det gick bra. Sista biten från Stockholm gick hyfsat fort då jag hamnade bredvid en trevlig person, och vi satt och snackade fram till Norrköping. Sen fick jag hämtning av Jennie i Linköping.

Idag har vi varit inne i stan och handlat lite grejer till renoveringen.
Sen tog jag mig en härlig joggingtur bland kohagar och gröna björkar, och doft av sommar.. helt underbart!
Nu har vi precis ätit god middag och badat Eddie, så nu blir det lite myskväll i soffan.

Sista kvällen med gänget.

Jag har haft en helt underbar dag.
Imorse for Daniel och Jessica hemåt..det var väldigt jobbigt att säga hejdå och sen fick jag världens ångest för att jag ska lämna det här stället och alla människor!

Tack vare Viktoria så blev dagen så mycket bättre än jag väntat mig.. vi tog en promenad, handlade mat, badade tunna, åt en fantastiskt god middag och kladdkaka. En riktigt lugn och skön dag!
Ikväll gick vi på stockis där det var bartömning. Jag träffade Martin Båth och hans kompis Kalle, snackade med dom nån timme, drack några drinkar och hade en riktigt rolig kväll!
När klockan närmade sig 2 tackade vi för oss, på väg hem skrattade så jag fick ont i magen för att dom där två är så tokiga.

Det jobbigaste av allt var att säga hej då till Elsa. Jag har haft så himla roligt med dig den här säsongen, och jag kommer att sakna dig jättemycket! Jag vet att vi kommer att ses igen.. om inte du kommer till norr så kommer jag till Stockholm! :)

Tack för en kanonbra säsong, jag har haft det hur bra som helst!
Imorgon tar jag bussen till Umeå kl.8 och dumpar all packning, sen tar jag flyget till Stockholm och buss igen mot Nykil.. där stannar jag några dagar och hjälper till lite med renovering, tränar och bara myser med lilla Eddie och Jennie o Johan!

Nu har jag landat i sängen, och med ett leende på läpparna efter en väldigt lyckad sista kväll säger jag god natt!

Dagen efter..

Igår var det bartömning på en trappa upp.. all personal var där, daniel trubadurade, Mojje spelade två låtar, vi spelade biljard, drack lite för många drinkar och shots.. det blev en riktigt bra kväll!

Idag fick jag skjuts upp till Folkes där vi hängde en stund och köpte oss lite lunch. Sen åkte jag bak på Viktorias skidor ner..spännande resa där, men vi var ju grymma! :)
Nu har jag sovit drygt en timme, och det behövdes verkligen!

Slutet är läskigt nära..

Sista jobbdagen igår. det känns riktigt skönt! Och jag var inte bakis efter söndagens fest!
Imorse var jag till Tärna och röntgade tummen.. där konstaderade dom att det inte var någon skelettskada och att jag ska vänta på att få en kallelse till Umeå där dom ska kolla ifall det är ledbandet. suck!

Idag tog jag och Elsa några åk.. men det var som en enda sörja i backen så vi och några andra hängde i centrumhuset i några timmar istället. Bra dag!
Ikväll är det bartömning på en trappa.. blir nog en väldigt lugn sådan!

Det är jobbigt nu. Jag vill fara härifrån, men samtidigt vill jag inget hellre än att stanna. Men jag ska ta dom här tre dagarna som dom kommer nu, sen bestämmer jag mig på torsdag.

Hade

Påskafton på fjället!

12 grader i skuggan. Jag har aldrig smörjt in mig med så mycket solskydd på en dag som idag, och på någon timme klunkade jag i mig två liter vatten.. jag är inte van den här värmen! Trots all solskydd som smetades på så svider det om armarna och i ansiktet.

Efter jobbet tog vi några kvällsåk uppe i kungs, sen målade vi ägg, åt middag och hade det mysigt i en solgrop där uppe tills solen gick ner bakom bergen.. helt fantastiskt!

Läget i Hemavan

Kvällsjobb igår. Det gjorde ingenting att jobba 11 timmar i detta väder uppe på fjället!

På väg hem från jobbet efter kl.19!!

Grillkväll utanför bodegan tidigare i veckan.

Glad påsk!

Finbesök!

Humöret går verkligen upp och ner just nu..
Dagen var väldigt bra. Jobb i lillprinsen, en massa gulliga och snälla barn, skönt att vara ute i friska luften trots lite halvdåligt väder.
Det blev lite after ski efter jobbet också.. alltid lika trevligt!
Sen åt vi en supergod middag..
Och sen blev det bara för mycket för min del. Mycket folk på för liten yta. Tappade all energi och pepp så jag sa hej då till dom andra som drog upp på hotellet nyss. Skulle helst av allt bara vilja fara ut och springa just nu, men jag tror att jag borde sova lite istället.

Idag kom ju Jenny hit! Riktigt kul att ha finbesök i Hemmis!:)
Det ska bli en superbra helg!

Jag var och kollade upp tummen igår. Det kan vara så att jag har gått med ett avslitet ledband i 5 veckor..inte så jättebra! Jag tyckte det kändes som att nånting inte var helt rätt!
På tisdag blir det röntgen och ett besök hos sjukgymnasten i Tärna.

Nu säger jag god natt. Det är en lång dag imorn!
Sov gott.

Vilken vändning

Från att vara lite smått deprimerad över att vädret varit skit flera flera dagar, och bara höra hur det blommar och grönskar i södra sverige, då kom en tvärvändning..
Våren är här på riktigt! Värme i luften och strålande sol.. Vilken energi man får!

Igår åkte jag lite telemark, fick en massa tips som jag ska träna på.
Sen satt vi i en av alla solgropar uppe vid lillprinsen och hade det hur bra som helst.
Vi avslutade dagen med en supergod middag hos Jonathan och säsongens sista Music quiz på En trappa upp.

Jag tog mig en härlig joggingtur i morse, så nu ska jag bara vänta till kl.12 då jag ska kolla om tummen går att fixa till eller om den bara behöver vila, sen tror jag att jag tar en promenad upp på fjället om vädret håller i sig.

Lite drygt vecka kvar här nu.. bara 5 arbetsdagar kvar. måste säga att jag har lite ångest att lämna det här stället och alla supergoa människor.
Jag hörde att Skellefteå har fått nån parasit i älvsvattnet också.. hoppas ni slipper magsjukan. Tänker på er!

Hade fint!

Tidig kväll.

Jag tog mig en joggingtur till Portbron och tillbaks..Tyckte att det gick oroväckande lätt den första biten.. sen när jag vände om var det världens motvind tillbaka.
Men det är alltid så skönt att röra på sig.. och en härlig joggingtur är kanske det bästa botemedlet om man är bakis!

Nu säger jag god natt och försöker ta igen några timmars sömn som jag missade inatt när jag var ute och dansade..
Jag tror nästan att solen ska våga sig hit imorn också.. hoppas hoppas! Jag behöver vitaminerna!

God natt!

Jag vill ut på äventyr

Igår var det fest. Viktoria fyllde 26, vi åt middag på en trappa, hade lite förfest i bodegan sen åkte vi upp till hotellet.
Jag kände mig lite seg men när Elsa väl fick upp mig på dansgolvet så hoppade vi omkring där till stängning.. Det blev en riktigt bra kväll, och en massa roliga människor.
Nu är jag lite småtrött och mår som jag förtjänar efter ca 4 timmars sömn.. sitter i lifthuset och försöker få tiden att gå. Snackade precis med två gäster som var ute och åkte i spöregnet.. stackare!
Jag hoppas att Måns kommer hit snart med en cola, tror det är exakt vad jag behöver nu!

Jag gjorde misstaget flera gånger igår, att prata med folk som inte bor i Hemavan.. vädret här är deprimerande, och det blir inte bättre av att höra hur skönt alla andra har det i övriga delarna av Sverige. Tyvär.

Just nu vill jag bara bort, ut på något äventyr!
Mest av allt skulle jag vilja fara ner till Nykil och få vara hos Jennie, Johan och lilla Eddie. Jag saknar er så otroligt mycket!

Imorgon ska jag ringa läkarn och fråga om jag får komma och kolla upp min tumme.. nu har den varit lite halvdålig i en månad så det kan vara värt att kolla upp. Men jag hoppas att det bara är nån slags stukning.

Tiden rusar iväg

I torsdags var jag, Jessica och Kerstin i Tärna.
Jag åkte telemark och det gick så grymt bra! Nu sitter svängarna som dom ska nästan varje gång, så sjukt roligt!

Det är riktigt skitväder här i Hemavan nu.. flera plusgrader, regn, blötsnö. Var är den härliga vårsolen?
Hoppas att den kommer till påsk!
Ride the cow skulle ha startat igår, men det blev tyvär inställt för att det var så dålig sikt.. det kanske blir nån tävling idag, men tittar jag ut nu så blir jag lite tveksam!

Snart är det bara en veckas jobb kvar här, sen stannar jag nog kvar några dagar till..hur länge det blir beror lite på vädret!
4 månader har gått så ruskigt fort!

Bra dag!

Hamnade i en liten svacka.. blev tvärless på allt!
Men igår tog jag mig en tur uppe på fjället, satte mig på en sten och fikade lite och bara njöt av ensamheten och den totala tystnaden för en stund..
Lite tid för mig själv och ett samtal med bästa Sofia, så var jag uppe ur svackan igen.

Igårkväll hade vi grillning här utanför bodegan med ett härlig gäng. Åsså Elsas goda kladdkaka till efterrätt.
Riktigt trevligt! roligt att träffa lite skellefteåfolk också!

Från gårdagen:

Mamma och pappa på besök:

Idag kanske det blir Tärna en sväng med Kerstin och Jessica, sen träning och hockey på det.
Hade fint allihopa. Vi ses snart hemma i Skell.

Två veckor kvar.

Det är grått och trist.. jag behöver sol nu, lite energi!
Jag är inne på näst sista veckan här i Hemavan. Den 25 april jobbar jag min sista dag.. det är lite blandade känslor men jag tror att det blir skönt att fara hem.
Jag börjar må dåligt av möglet som finns i vårat hus nu så jag ska försöka hålla mig borta därifrån så mycket som möjligt.. men bara några timmar där inne eller en natts sömn gör att jag känner mig sjuk och ögonen rinner.

Det som började med Lidingöloppet har nu utökats till planering av en Svensk Klassiker!
Ett år från och med nu kommer jag troligtvis att träna en hel del.
Börjar med Vansbrosimmet 10 juli, så juni kommer att bestå av simning och konditionsträning.
Sen är det Lidingöloppet 24 sep. Öppet spår 26/27 feb. Vätternrundan 17-18 juni.
Det kommer att bli en tuff utmaning, jag vet inte riktigt vad jag gett mig in på men det ska bli grymt kul!

Förutom jobb på posten och en massa träning i sommar blir det garanterat någon/några helger i Hemavan. Jag längtar så mycket efter att vandra och sova i tält i fjällen på sommaren!
Ett litet minus med alla planer är att jag kanske måste ställa in Foo Fighters i juni med mina finaste vänner. Känns riktigt trist, men om jag var gjord av pengar hade allt varit så mycket enklare!

I övrigt är väl läget helt okej.. lite grubblerier och sånt som som stör ibland men när jag påminner mig själv om hur bra jag egentligen har det och hur många underbara människor jag har träffat den här vintern, så försvinner alla dåliga tankar ganska snabbt.

Planer

Jag vill gå på tur uppe bland bergen, i vårsolen.
Nu sitter jag i en liten liftkur och tittar ut på ett snöigt och folktomt Hemavan.. rastlösheten börjar ta över och det gör mig knäpp..
Det är dock bra att det snöar. Jag vill ha snö i tre veckor till sen kan den försvinna!

Nu är det nästan helt spikat.. att jag ska ge mig på Lidingöloppet 30km i september!
Hårdträningen börjar i slutet av maj. Jag blev nervös bara av att läsa om loppet på hemsidan.. men det ska bli en rolig och tuff utmaning! Och med lite hjälp med träningen kommer det att bli toppen!

Ikväll blir det en joggingtur, och kanske lite hockey på det.
Imorn ska jag kolla läget i Storuman, fixa ett nytt pass och luncha med Tomas i väntan på att mamma och pappa kommer och plockar upp mig.
Det ska bli så kul att ha dom här över helgen!

Nu måste jag verkligen försöka fördriva lite tid här.
Hade fint!

Vad hände ?

TACK för en underbar vecka!
Bästa vännerna på besök.. :)

Det var jättekul igår, det jag minns iallafall..förfest i bodegan, lite för mycke vin, dans, vurpade utanför hotellet påväg hem..satte mig i en bil som körde mig ner till stugan. Resten av kvällen är lite halvsuddig.
Idag har vi ätit mat och hängt på centrum med ett gäng härliga människor!
När jag sagt hej då till allihopa slockade jag på soffan direkt.. men efter nån timmes sömn kände jag mig på g igen så jag tog en riktigt härlig joggingtur, på asfalt!! Hur skönt som helst!

Weeehoooo

Klas på snowboard och jag på telisar.. jag börjar lära mig. Det är så sjukt kul, men det bränns i benen!

Nu har vi varit på After ski och fått i oss några öl.. om ett tag går jag, Joakim, Liza och Mårten ner mot bodegan och förfestar innan utgången på hotellet!

Freja och Eddie

Jag fick världens sötaste bild av Jennie!
Challe, Freja, Jennie och Eddie.

Nu ska jag sova.. har fortfarande någon förkylning i kroppen som jag vill bli av med. Har än så länge lyckats hålla mig från att få feber iallafall, så det är jag glad för!
Imorn ska jag åka telemark.. nu ska jag lära mig det där på riktigt! Tyvär har jag ingen lärare med mig men det får gå ändå! :)

God natt.

Några bilder..

Nu har jag jobbat fyra dagar, så det ska bli jätteroligt att få åka med dom andra idag!
Igår såg vi hockeyn där AIK spöade skiten ur Luleå och gick till final!!
Efter music quizet som vi tyvär inte kammade hem, gick vi upp till stugan och grillade lite korv på skoterparkeringen innan det var läggdags.